top of page

Чому польський термінал у Малашевичах – біль для Лукашенка?


Чому польський термінал у Малашевичах – біль для Лукашенка?


Минулого тижня Польща 33 години «надзвичайно пильно» перевіряла вантажі на великому залізничному терміналі в Малашевичах і погрожувала його закрити. Напередодні, 22 червня глава МЗС Польщі Радослав Сікорський заявив, що Польща може повністю закрити кордон для товарів. Це сталося після інциденту на кордоні, коли мігрант смертельно поранив польського військового. Варшава вимагала від Мінська видати нападника, а також припинити міграційну кризу на кордоні та звільнити журналіста Анджея Пачобута.


Так що це за термінал у Малашевичах і чому його закриття можу бути дуже болючим для режиму Лукашенка?


Річ у тому, що переважна більшість вантажів, що проходять через термінал – китайські. Термінал є одним з ланцюжків китайського проєкту «Один пояс, один шлях». Це найшвидший спосіб доставлення товарів із Китаю до Європи залізницею, найбільший контейнерно-перевантажувальний хаб.


Закриття такого терміналу означає зупинку більшої частини транзиту з Китаю на Захід. Для Китаю це означатиме необхідність шукати обхідні шляхи, нових партнерів та здорожчання маршруту, а для білоруської залізниці – втрату найбільшого джерела фінансування. Адже, як відомо, пасажирські перевезення для неї  є збитковими й заробляє вона на вантажних, тобто в основному – саме на такому транзиті. Враховуючи і так далеко не найкращі часи для білоруської залізниці – це може стати цвяхом у її труні.


Проблеми Китаю додає війна в Україні, яка унеможливила використання її території для транзиту вантажів зі Сходу. Китай має альтернативні способи перевезення вантажів морем. Проте транспортування через термінал у Малашевичах займає від 11 днів до двох тижнів. А шлях через море займає до кількох місяців.


Китай опрацьовує і варіант через Грузію та Чорне море. Але Чорне море зараз не найбезпечніше місце для транзиту. Білоруські Малашевичі були набагато простішою альтернативою.


Закриття терміналу в Малашевичах зіпсує економічні відносини з Китаєм.  Термінал у Малашевичах донедавна був активним і безперебійним каналом. Якщо транзит ним буде повністю перерваний, то Китаю буде менше сенсу розглядати Білорусь з погляду економічного співробітництва.


У вересні минулого року перший заступник Брестського відділення «Білоруської залізниці» Геннадій Азаранков заявив, що обсяг залізничних перевезень між Китаєм і Європою постійно зростає. У той час через Брест щомісяця проходило близько 150 вантажних поїздів, 70% з яких перевозили вантажі з Китаю.

Yorumlar


bottom of page