Реалізуючи хворобливі фантазії Путіна, Лукашенко наносить шкоду економічним інтересам Білорусі. В Україні думають, чим заміняти білоруський транспорт, який протягом кількох років до повномасштабного вторгнення масово завозився з РБ.
Лише у 2018-2022 рр. українські міста отримали 928 тролейбусів та ще більше автобусів, повідомляє Радіо NV. Майже половина від всіх тролейбусів була зроблена в Білорусі або в Україні з використанням білоруських кузовів.
Підрахувати автобуси складніше, бо крім муніципалітетів їх закуповували підприємства та інші організації. Відповідно до інформації з публічних тендерів, з 2017 по 2021 рік українські міста закупили більше 530 автобусів білоруського виробництва. Лише у великих містах України на початок 2022 року експлуатувалося майже 750 автобусів МАЗ.
Перший дзвіночок для РБ пролунав у 2021 році, коли Львів відмовився купувати 100 автобусів МАЗ, які перемогли в конкурсі Європейського інвестиційного банку. «Фінансувати „режим“ ми не маємо права», — наголосив тоді мер Львова Андрій Садовий.
Але, якщо раніше такі випадки були поодинокими, після 24 лютого 2022 року все змінилось кардинально. Купляти білоруську техніку стало неможливим навіть з моральної точки зору. Як прогнозують експерти, Україна швидко знайде, як оновити свій муніципальний транспорт. А от один з найперспективніших ринків для Білорусі тепер закрився повністю.
Як співучасть у війні відіб’ється на автомобілебудівній галузі РБ, спрогнозувати неважко. Вочевидь, на підприємства чекає стрімке скорочення обсягів виробництва, і , відповідно, персоналу. Бо замінити такий ринок збуту, як Україна, наразі просто неможливо.
От тільки ми навряд дізнаємося цифри, які свідчитимуть про занепад. Віднедавна Белстат засекретив майже всі проблемні показники, які дратують білоруську владу.
Comentarios